Liepājas Leļļu teātris piedalīsies festivālā Lietuvā ar sensoro rotaļizrādi “Es un mana mamma”

Liepājas Leļļu teātris piedalīsies festivālā Lietuvā ar sensoro rotaļizrādi “Es un mana mamma”

Nedēļas izskaņā Liepājas Leļļu teātris dosies uz leļļu teātru festivālu Lietuvā, kur skatītājiem piedāvās sensoro rotaļizrādi “Es un mana mamma”. Ņemot vērā, ka leļļu teātra aktiera profesiju apgūst aizvien mazāk studentu un samazinās arī festivālu skaits, kas fokusējas uz šo žanru, Liepājas Leļļu teātra mākslinieciskais vadītājs Edgars Niklasons uzsver regulāras pieredzes apmaiņas nozīmi, lai saglabātu leļļu teātra tradīcijas un tehniskās iemaņas.

Trīsdesmit piecu savas pastāvēšanas gadu laikā Liepājas Leļļu teātris bijis vairākkārtējs Panevežas Leļļu teātra festivāla dalībnieks un uz festivālu pošas arī šonedēļ, lai 6.septembrī izrādītu lietuviešu režisores Karolinas Čomičienes (bij. Jurkštaites) iestudēto izrādi mazuļiem “Es un mana manma” (2020). Tā tapusi kā pirmā šāda tipa izrāde Latvijā un domāta mazuļiem jau no deviņu mēnešu vecuma. Pateicoties unikālajai izrades idejai un formātam, kā arī brīnišķīgajai Lietuvas mākslinieku komandai (režisorei Karolinai Čomičienei, scenogrāfei Angelīnai Furmaniuk- Savickienei, komponistam Kristionam Lučinskim) izrāde jau vairākkārt izrādīta festivālos Lietuvā. Lomās -  Ilze Jura un Denisa Braša, kuras izrādi spēlē lietuviešu valodā.

Panevežas Leļļu teātris starptautisko leļļu teātra festivālu “Lėlė gatvėjė” jeb “Lelles ielās” organizē katru otro gadu, lai pilsētas iedzīvotājus un viesus iepazīstinātu ar leļļu teātra mākslu visdažādākajās pilsētas vietās. Festivāls pulcē profesionālas leļļu teātra kompānijas no visas pasaules un gadu gaitā ir kļuvis par neatņemamu Panevežas pilsētas tradīciju. Festivāls noritēs no 5. līdz 8.septembrim un piedāvās noskatīties trīspadsmit izrādes visu vecumu skatītājiem. Panevežas leļļu teātra  kredo skan tā: „Viss, kas nāk no labā un skaistā, paliek labs, un tas, kas rada labo, pats kļūst labs.”

“Laikā, kad leļļu teātra aktiera un režisora profesiju apgūst aizvien mazāk studentu un samazinās arī tādu profesionālās mākslas festivālu skaits, kas koncentrējas ekskluzīvi tikai uz leļļu teātri, un toni sāk noteikt vizuālā teātra izrādes un festivāli, kur leļļu teātris ir tikai viens no  elementiem, neizbēgami rodas jautājumi, vai leļļu teātris var būt ilgtspējīgs kā neatkarīga disciplīna? Tāpēc teātriem, kuri profesionāli darbojas šajā žanrā un vēlas saglabāt gan tehniskās iemaņas, gan iestudēt izrādes ar klasiskā leļļu teātra paņēmieniem, ir svarīga regulāra tikšanās un savstarpēja pieredzes apmaiņa,  līdzdalību festivālā pamato Liepājas Leļļu teātra mākslinieciskais vadītājs Edgars Niklasons.